18/4/07

Bateig artificial

Ahir dimarts vaig acompanyar al Marc a fer els dos primers llargs de la via Anglada a la Paret de l'Aeri a Montserrat. Ha estat la meva primera experiència amb l'escalada artificial i quina experiència!!!! Mai havia pujat utilitzant estreps ni fifi.

La jornada va ser esgotadora. A les 8:30h el recollia a Barna, a les 9:30h començàvem l’aproximació des del refugi de Santa Sicilia (una hora de pujada constant i per via ferrata i canal). A les 10:30h començava el Marc a pujar i a les 21:30h varem acabar. Després baixar al refugi desgrimpant i casi a fosques. I tot això per fer 2 llargs. Bé, els dos llargs només el Marc, que jo em vaig quedar a la primera R on vaig estar més de 4 hores assegurant-li el segon llarg penjat amb un pati força interessant.

Però no us ho perdeu, el Marc es va quedar al refugi amb la intenció d’acabar la via en solitari entre dimecres i dijous dormint a la paret amb hamaca. Quin crack!!!!! Apa Marc, quan baixis ens expliques que tal l'experiència.

Tots dos llargs eren 100% artifo amb la qual cosa podria haver-me estalviat els peus de gat i el magnesi ja que no vaig escalar res amb lliure. Vaig agafar bé el tranquillo als estreps però no amb la fifi (em costava molt deixar anar cordino amb la qual cosa tirava de fifi i de mans lliures alhora per agafar-me). Molt interessant també treure friends i tascons amb el martell. Però sobretot veure com el Marc anava equipant els llargs de primer (posant material o utilitzant borils un xic rovellats per algú acostumat als parabolts de l'esportiva) i tot el procés per garantir la seguretat.

En resum, una experiència increïble i que sens dubte m’ha ajudat a agafar confiança per fer la Punsola al Cavall Bernat. Alhora també estic molt content per haver pogut escalar amb tu Marc i compartir una jornada que tot i l'esgotament sem va passar volant. Moltes gràcies per blindar-me aquesta oportunitat i, sempre que vulguis, compta amb mi per anar-li a tibar.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Iep Bou!!!

Que xulo tot el blog tio...

Què tal l'experiencia "BIG WALL"..un altre rotllo no?

El Marc és un jefe..quins ous de posar-se sol allà dalt...

Entre tu i jo...heheheheh...quina "enganyada" més guapa que et va fer...després ja només li queda "convidar-te" a fer una via "HIVERNAL"..com jo amb el MAluta...sort que hi ha Malutes i Kotakos que s'apunten al bombardeig que sigui....i que duri tio....

Tu no ho sabies però estaves pujant per una de les vies més guapes de l'univers...

La foto del Marc és a la R2?

Ahir vam anar al plafó amb el Jordii, l'Annna, la Laia i la Gemma...osti la laia tu, ja es movia per la via de puta mare...si fa una mica de força acaba ebncadenant-la eh?

Lamentablement feia MOLTA CALOR..crec que haurem de mirar de començar a sortir a les tardes..

¿T'interessaria? Les zones de Montserrat nord són molt guapes però la majoria no tenen vies facils...ja miraré de buscar-te una via "projecte" ( 6b o 6b+) al costat de un bon 8a o 8b...així fracassem junts fins que encadenem!!!

Ens trukem bou!

Josep Manel dijo...

Ei Ori,

La veritat es que el Marc enreda de puta mare!!!!! Però és el preu que havia de pagar perquè em portés dimecres a la Punsola. Va ser genial, casi ploro de l’emoció quan vaig fer el cim del Cavall!!!!!! El Marc va accedir a deixar-me fer el darrer llarg de primer. El Pep va fer els dos primers, jo el 3r, 4rt i 7é i el Marc els xungos (5é i 6é).

No obstant ahir em va tornar a enredar: varem anar tots dos a Sant Benet a fer la Gede a l’Elefant i la Pirenaica a la Mòmia. Estic rebentat de pujar i baixar escales i del 2n llarg de la Pirenaica. Quan tingui un moment penjo en el blog les piades de les tres vies.

Així que si vols anar a Montserrat cara nord ja tinc una mica d’experiència amb el tema fifi i estreps tot i que vaig al meu ritme tropical.

Gracies pels dos comentaris i ànims que ja queda poquet per que l’Arnau tregui cap!!!!!!!!!! Ja avisaràs del moment màgic.